Thursday, 11 October 2012

braxton hicks contraction

bismillah...



have u had ur SHAKE today?



em em... sekarang makin kerap terkena serangan sakit perut yang semacam betul rasenye.... huahua~


perut mengeras... pastu rase nak yak..tapi tak yak pon!  Rase cam senak pon ye jugak... susah nak bernafas..kadang2 muntah sekali...ouhhh~ dan bile mende alah ni datang all in one...aku terus rase tak senang.. dengan sakit pinggangnye kan... nak nanges pon ade! (Ceh, padahal da meleleh pon air mateeeee....gagaga~)



memang sekarang sangat2 kerap jadi kat aku.. so cari2 kat uncle google... aku rase ape yg aku alami tu adelah Braxton Hicks Contraction...atau kate laennye...contraction palsu! Mak aih...palsu dah camni gayenye...yg bebtol camne pulakkkk laa.... mintak2 Allah permudahkan jalan aku nanti. amin~



kelmarin aku kena time hubby takde kat umah...gi maen badminton. aku dah tak senang duduk...baring segala pon tak hilang sakit...cuak? Confirmla! Huhu..dala sesorang kat umah! Wawa~ bagitawu hubby, dia balik terus ngan muke dia sekali cuak sebab nengok aku tak keruan! aku dah meleleh2 air mate menahan sakit dan ke'confuse'an perasaan nak beranak ke hape neh..ahah..yela baru 34 minggu...takmola my lil b lahir pramatang! Huu~ lepas hubby usap2 perot dan cakap2 dengan lil b...haaa baru la perot ni cool sikit... mase ni air mate lagi meleleh sebab tak sangke hubby pandai gak pujuk memujuk lil b ni...heh. aku memang kayu sikit bab pujuk memujuk neh..ahaha...terharu plakss ngan suamiku...kikiki~poyo!







semalam time makan pon tetibe kena lagi....aaaaaa... tak feel betul nak makan ayam penyet mase tu... nak telan pon tak lalu dah rase. aish sabo jela...again jadi cuak....pastu terus balik umah...dengan harapan lil b dalam perot ni cool balik. fuhhh...nasib baik lepas 2 jam dia ok. phewww~



oklah..some tips yg aku dpt dari uncle google utk redakan braxton hicks ni adelah:


1) tukar posisi kedudukan
2) kawal pernafasan
3) berehat lebih lama. minum air dan baring mengiring ke kiri.
4) buang air kecil.. takmo tahan2 ye.
5) mandi dengan air panas.


haa... lain2 tips kalo korang tawu... share lah k! =)




No comments: