Wednesday, 22 May 2013

Personal Coach: perlukah?

bismillah...


have u had ur shake today???


Pernah tak korang alami rase confuse especially in making decision?




tak tahu mana hala tuju yg paling ok dan doa dalam hati mintak guidance! aku selalu macam tu. Sejak zaman kanak2 lagi. Aku nak kalau bole teddy bear aku cakap "mimie, tak boleh buat camtu...nanti...", "mimie, buat camni....best..." Adeke nak teddy bear yg cakap?? Ish. (-.-') Ni gara2 anak perempuan sorang, takde adik beradik gegirl nak sharing. haha. kesian. T__T


Bile kat sekolah, start belajar ikut ape cikgu cakap. Senang. Ikut je. Suruh hafal sifir, hafal. Suruh lari 400m, lari. Suruh pidato, buat. Walhal tak tahu pon aku ni pandai sangat ke nak pidato? Tapi sebab cikgu percaya dan guide aku gile2 sampai kena tido rumah dia, dapat juga sampai ke peringkat negeri Johor. haha. Suruh kawat, buat jugak. Training sampai kul 3 pagi. Last2 sampai kebangsaan gak peginye. Seronok kan? Sebab ade cikgu tunjuk ajar. Buat itu, buat ini, buat je dan berjaya. Yg dapat hadiah kita jugak, bukan cikgu pon. Kesian cikgu ajar penat2. Oh thank you cikgu!


So, untuk berjaya aku perlukan guidance dari orang lain. Alhamdulillah sampai sekarang pun, aku masih ade coach! haha. Inilah namanya Personal Coach aku. Ajar buat itu ini, dan aku masih cuba ikut semampu boleh sebab aku dah belajar dari pengalaman sendiri, ikut je dan berjaya.








See, walau hujan tapi bila ade tanda arah, bukan ke senang nak ikut? Maksudnya, walau mase kita dalam keadaan tak tahu, kucar kacir, blur, tapi bile ade direction, kite just follow sebab kite taw ade orang yang penah lalu jalan tu dan dia tahu penghujung jalan tu ade ape. Kita baru nak masuk jalan tu, samar2 lagi, tak nampak ape pon. So, bila tak pasti, tak tahu, just follow the direction. Sambil tu mintak tolong Allah sekali. In syaa Allah dipermudahkan.


Dalam Herbalife, coacing sistem memang provided. Tapi untuk orang yang bebetol serius je. Maksud aku, bile kite teringin nak cuba Herbalife, cari coach yang bebetol serius untuk guide. Coach yang selalu berada dalam sistem (selalu pergi training) sebab dorang dah banyak belajar how to guide you. Supaya tak terkontang kanting tak tahu guna product. Personal Coach yg serius akan selalu follow up. Bukan ape, dia nak kite capai ape yg kita nak. Nak turun 10kg, dia akan tunjuk. Nak hilangkan jerawat, dia akan ajar. Kalau jumpe coach yg berdekatan, pergilah tanya mereka. Kalau takde, boleh contact aku untuk coach korang. As simple as that.



bersama Raja Farah di training Herbalife


Bile dah dapat Personal Coach yg serius tu, korang pon kena la serius. Serius tu takdela bermaksud muka kena serius je. haha. Stress tu namenye. Serius yg tak main-main. Kena minum shake pepagi, minum jela pepagi. Macam aku cakap tadi, bile kite buat, kite yg dapat hadiah. Cikgu tak dapat ape pon. So bile kite yg serius minum shake, kite jugak yg turun berat, kite jugak yg cantik berseri nye. Dah kite yg minum kan. Jangan risau lah. Herbalife dah 33 tahun kat dunia. Dah kat 88 buah negara. Maksudnye dah melepasi 88 buah kementerian kesihatan. So, ape coach cakap, ikut je. Simple. =)



Ooo.. kau tak shake pagi tadi eh??!! 



Haha. Personal Coach takdela nak follow up sampai camnikan? Coach follow up sayang2 je. Nak taw kau buat shake resipi ape. Mane tawu coach pon boleh buat jugak. Nak tawu kau dah minum brape liter air dan lain2 lagi. Bukan ape, Personal Coach pon nak kite happy dengan result kita. Agak2 kita ade masalah, bagitahu je Personal Coach. Bukan ke kite ni nak dorang guide. So tanye jela. In syaa Allah akan dibantu. Aku sendiri pon ade Personal Coach. Dan Personal Coach aku pon ade Personal Coach dia sendiri. So memang best lah ade Personal Coach ni. hehe. So jom cari coach!!







Perlukan wellness coach? 

ask me now

mimie 016-2200583
farid 016-2200593

p/s: nak turun berat dan menang duit raye? hubungi kami segera!!!



No comments: