Monday, 2 December 2013

KUDAP-KUDAP: ANGGUR

KUDAP-KUDAP: ANGGUR


Bismillah...


Have you had your shake today?


Snacking time! Peminat anggur? Aku suka la tapi bukan kategori kegemaran. Kegemaran aku memang (Si Pisang). hehe. 







Bentuk anggur yang kecik sesedap keluasan mulut, kadang-kadang tak perasan berapa biji kita dah 'ngap'! Kan? Kalori sebiji anggur memang sikit je. 3 je. Tapi... haa...ada tapinya. Berjaga-jaga dengan jumlah gulanya! Sebiji anggur je dah 0.77g! Bayangkan semangkuk ada 20 biji. Dah 15.4g gula hanya dari anggur! Banyak tu...! 


Jadi, aku sarankan apakita kita mula belajar sukat-menyukat. Hidangan anggur untuk kudap-kudap atau snacking, kita kutip siap-siap si anggur ni letak dalam pinggan atau piring hanya 8 biji sahaja. Itupun dah 6.16g gula! Cukuplah tu kan. ^.-  


Mari berjaga-jaga dalam kudap-kudap uols! 



EAT CLEAN.
ASK ME HOW!



No comments: