Friday, 3 January 2014

Tempat bercuti di Johor: Tanjung Sepang

Tempat bercuti di Johor: Tanjung Sepang


bismillah...


Have you had your shake today?


Salah satu cara untuk merapatkan hubungan sesama keluarga adalah dengan pergi bercuti. Bila dah kahwin lagi untung, ada dua family. Makna ada 2 kali bercuti. M.I.N.I.M.A. Amboih. Yang tak kahwin lagi, sila jeles. Bahaha. -.^ Ini belum campur percutian dengan Herbalife. 2 kali ke oversea. Minima. haaiii.. Kerja kuat-kuat, lepas tu selit-selit dengan bercuti jela kerja kau MIMIE. Berbaloi-baloi. hehe.


Destinasi pilihan bercuti kali ini adalah ke Tanjung Sepang, Kota Tinggi. Pemandangan sangat cantik, lokasi sangat menarik, angin sangat sejuk. Kami tiba hari Khamis. So cuma ada 3 famili je yang sedang bercuti. Sangat privacy gitu. 



  

Aku dapat kalini chalet yang menghadap pagar. Sebelah tu ada air sungai. Tak berapa nak jernih sebab banyak lagi kawasan sekeliling yang sedang dalam pembinaan.
Tapi tetap cantik uols Tanjung Sepang ni! 






"Laju-laju...buaiku laju!!"





"Ibu! Cukup-cukup! Bising je!" -..-'






Dari dengar ibu nyanyi, baik lepak sini. *moody*






Si suami aku ni memang suka sangat bakar-membakar. Kat setiap chalet memang disediakan tempat bakar ni. Jadi memang tinggal bawa arang, dan segala apa yang korang nak bakar lah. 






Dari petang sampai ke malam kami ber BBQ. Syok wooo. 




Mandi time!!!!






Balqis tak puas mandi kat kolam kanak-kanak. Kemaen. Giraffe pon campak tepi je. Ceh!





Jeles je kaum-kaum lelaki ini pandai berenang. Maka aku pon belajar aaa sikit-sikit. Haha. Manja-manja sikit dengan incik suami kan. *poyo cis!*


Nak pandai berenang pun kena pandai kawal pernafasan. Sama aku rasa dengan kehidupan seharian. Kena seimbang. Bila tak seimbang; terlalu alpa, hanyut. Kalau terlalu mudah mengalah, pun tenggelam.


Tarik nafas elok-elok, kawal, jaga pergerakan, berenang dengan tenang. 


Selagi tak tenang, takut air, takut risiko, selagi tu tak berjaya, selagi tu tenggelam!


Ok Mimie. Belajar-belajar! *cabar diri*


Bagi aku Tanjung Sepang ni memang syok lah. Tempat baru ni aku rasa. Masa aku belajar sana dulu, tempat ni takde lagi. Alhamdulillah. Bekerja sendiri is my best choice ever. Boleh tentukan masa sendiri. Dan paling penting, always be with my family. Yay! 


No comments: