Thursday, 6 February 2014

Asiah Wanita Pilihan

bismillah...







Salam Jumaat semua.


Tak banyak tentang Asiah yang aku tahu. Cuma tahu yang:


1) Isteri kepada Firaun
2) Taat kepada Allah 
3) Menjaga nabi Musa 


Memang tak banyak pun. -..-' 


Lepas tengok Al-Hidayah tadi baru aku dapat gambarkan dengan indah tentang Asiah. Antaranya:



1) Seorang wanita yang cantik


Firaun mestilah selera nak tinggi. Pastinya Asiah sangat cantik menawan. Pandai jaga diri dan keterampilan.



2) Tidak mudah mengeluh dan penuh kesabaran


Asiah diuji dengan dahsyat perihal suaminya. 


Jika kita baru diuji dengan suami tak belikan bunga masa birthday, tak beri rantai cantik Pak Habib, tak seromantik seperti apa kita nak.. tak faham kita macam apa kita nak dorang faham,
 well just look at Asiah. Dahsyat lagi suami dia kan?


Apapun yang kita hadapi, sabar. Sabar seperti Asiah.


Pasti ada ganjaran yang Allah akan beri. Just put our trust in Allah. 



3) Tidak mudah terpengaruh


Walau duduk di istana yang selesa, namun Asiah tetap memilih untuk Allah. Diberi pilihan samada tinggal mewah di istana atau Allah, Asiah teguh memilih Allah. Dan terus ditimpakan batu ke atasnya. *sad* 
How strong Asiah ni.  Maa Shaa Allah.







Apapun, be strong everybody.
Be strong seperti Asiah! *fighting*






2 comments:

Cik Puan said...

Salam jumaat...
muhasabah diri :)

Niesa said...

salam jumaat..thanks share..yes!be strong!