Saturday, 15 February 2014

Jalan Tegak

bismillah...







Untuk korang yang ingin berolahraga dengan cara jalan cepat, jangan dilupakan teknik jalan tegak ni. Bila dah dapat keseimbangan, barulah dapat memecut dengan cara berjalan. Tapi entry kali ini bukan jalan tegak ini yang aku nak ceritakan kat uols.


Hmm... disebabkan aku orang Johor, tegak bermakna lurus atau straight. 






Tegak yang dimaksudkan adalah hala tuju. Bukan juga tegak yang bermaksud pilihan samada straight atau gay. Bukan ye. Itu straight lain. haip!


Dan aku ingat semua orang boleh faham mengenai Tegak ini. 


Alkisah aku dan Ili. Budak KL. 


Ili: Weh, kau tau jalan pergi Alamanda ni tak?

Aku: Tau lah. Ko tegak je ikut jalan ni.

Ili: Tegak?

Aku: Tegak je sampai 200 meter, belok kiri. Lepas tu ko tegak lagi.

Ili: Tegak lagi?

Aku: Iye... tegak je.. tak jauh dah nanti nampak Alamanda belah kanan. Nanti lepas tu ada traffic light, kita ke kanan.. tegak sikit sampai masuk parking laaa...

Ili: Ko ni, tegak tegak. Jangan mencarut boleh tak?

*sambil berdekah dia gelakkan aku*

Aku: Peh..



Aku tak tau apa Ili suka sangat berdekah pasal Tegak. Tegak apa yang dia fikir, jangan korang nak join sekaki! Hakak sebat nak!


So lepas ni jumpa orang Johor bagi direction tegak, sila tajamkan otak dan fokus tegak adalah lurus!
 ^.-/







5 comments:

msredcheesecake said...

Memula baca tak paham maksud ili, secaond time baru paham... Mengarut betul lah ili ...hahahaaa

Asha Lya said...

salam berkenalan kak..terima kasih sudi follow lya..done follow cne 74 :)

N.A.T said...

paham je tegak ...mungkin dia jenis happy go lucky

tapi Nat selalu sebut ...
"ko terus je .. nanti belok kanan "
^^


Salam kenalan ... follow sini juga

Junkyo Hikari said...

ape yg pasal tegak.. serius tak faham XDD ahaha

ceq org kedah tapi pakai lah jgak pkataan tegak.. hehehe..

nape tegak ada maksud lain ke? hurrmmmm blu X_X

mimie farid said...

hahaha. paham paham sendiri la tegak ape eh. Tak faham lagiiii bagus. Suci murni gitu. hehehe