Wednesday, 5 March 2014

Panas dan Ais

bismillah...






Cuaca sekarang panas betul sehinggakan dalam aircond pun berpeluh. Acane tu. Lagilah si kecik Balqis ni. Hmmm.. asal tidur, kepala dia confirm membasahkan tilam. Dalam mamai pun hidung aku kembang kempis kadang nak hidu, air kencing kah, atau air peluh kah dari si kecik ni. Ok. Air peluh je, so wangi. Wangi syurga gitu. ekekeke. 


No choice. Perlu minum air masak banyak. Sesekali sikit-sikit minum air sejuk berais di tengahari terik atau di malam-malam buta itu, boleh lah. Tapi memang air masak atau air mineral lah yang memang terpenting sekarang ini.


Jaga diri, jaga kesihatan ye uols! 




3 comments:

Wan Maruzen Wan Husain said...

banyak kan minum air cuaca panas ni..

Akak Adek said...

As salam...

Tiada aircond~psg kipas laju2x..

Pg td gi kerja, nampak jerebu..tp rupanya terbakar~mgkin kwsn hutan...

Moga turun hujan kan..?


=D

btw, jge kesihatan jgk ok

Izzaty Zaty said...

bahang dia, perrggghhh~ memang ngancam gila ah